24 May 2015

.: Delo z nosom | Nosework :.


Po dveh letih sva jo našla ...


Disciplino, ki nama je "pisana na kožo" in je ne menjava. V Sloveniji je to relativno nova disciplina, čeprav je v tujini poznana že nekaj let. Delo z nosom (ali Nosework po angleško) je ta šport, katerega sva z Astonom vzljubila in ga pridno trenirava.




Dobri dve leti je že mimo odkar sva z Astonom kaj trenirala oz. se sploh sprehajala po poligonu. Po enem mesecu treninga IPO, sva ga opustila zaradi osebnih razlogov pa čeprav je Aston na treningih blestel. Trener me je vsako uro spraševal, če sva doma kaj vadila obrambo (hah kje že oz. kdo bi bil moj marker doma?...), saj je bil navdušen nad napredkom in hitrim dojemanjem Astona. A žal nama ni bilo usojeno, čeprav sva si oba močno želela trenirati, če ne IPO pa vsaj nekaj drugega.
Iskala sem in iskala ... RO mu ni zanimiv, ker ga poslušnost dolgočasi; agility bi mu bil zanimiv a kaj ko ne prenaša drugih samcev; frizbi/žogice so zanj čista neumnost; za canicross imava isti razlog kot za agility ... Vrtela sva se v začaranem krogu in vedno je bilo nekaj, kar nama je preprečilo trening katerega koli športa. In potem sem prejšnjo jesen zasledila reklamo Alfakan-a o novem pasjem športu Delo z nosom. Imeli so brezplačni seminar oziroma bolj predstavitev discipline v Celju. Če bi imela prevoz, bi si jo takoj šla pogledat. Torej, nič ni bilo od mojega informiranja glede Noskanja, kot jaz pravim temu. Potem pa spet srečno naključje. Hovawart klub Slovenije je organiziral prav to Alfakan predstavitev in itak, da sem se je udeležila.

Tam so povedali kako poteka proces učenja, katere vonje (eterična olja) se uporablja, odgovorili so na mnoga vprašanja in še praktično prikazali, kaj pes dela. Povedano je bilo tudi, da se tečaja lahko udeležijo tudi psi, ki imajo probleme z drugimi psi.
Predstavitev me je navdušila. Imela sem dober občutek, da je to nekaj za naju z Astonom. Nekaj novega in pozitivnega za oba.

Skratka, prijavila sem se še isti teden in prvo uro tečaja preskočila - zaradi šolskih obeznosti. Druga, tretja ura sta bili moram priznati, bolj kot ne, dolgočasni. Psa je bilo potrebno natrenirati, da se išče točno določen vonj - eterično olje nageljnovih žbičk (saj veste, tista za začimba za kuhano vino). Aston je to res hitro povezal. Vonj + nagrada, vonj + nagrada, ... Najtežje na tej stopnji učenja je bilo zadrževanje samega sebe, da ne izrečeš nobene besede, katero bi lahko potem pes povezal kot ukaz. Pes je moral sam od sebe poiskati vonj nekje v bližini osebe.
Prve ure tečaja, na sliki le polovica najinih sošolcev
Imava tudi sošolko - hovawartko Boro grofje Celjski (leži v ozadju)
Pohvalila bi Astona, da se zna zelo kulturno obnašat v bližini drugih psov. Če so mu psi popolnoma tuji in z Astonom nimajo "skupne zgodovine", se sploh ne ukvarja z njimi. Katero koli povelje sem izrekla, je ubogal. Ko so delali drugi psi posamezne vaje je sproščeno ležal ob meni. Ta sprostitev je prišla šele po prvem 10 minutnem navdušenju nad okolico, ko je skočil iz avta in bil presrečen, da je spet nekje kjer je veliko kužkov.
Prve ure treninga so bile zanj utrujajoče, vedno ko sva prišla domov, je šel prostovoljno v pesjak počivat.
Nov kos opreme, prva rdeča "stvar" za Astona
Proti šesti uri treninga od skupno desetih, sem Astonu začela vonj skrivati v travi, škatlah, čevljih, ... Doma mi je delal 1A, nisem imela nobenih problemov, ki so se potem naenkrat pokazali na treningu. Tam je vohal ... samo ne nageljnovih žbičk. Vedel je kaj je njegova naloga, ker se je ustavil v bližini izvora vonja vendar ni nakazal. Vohal je za ostalimi psi, iskal druge brikete - moji ga seveda niso zanimali. Moram priznati da sem bila prav jezna nanj. Doma vse zna, ko bi bilo to treba pokazat inštruktorici Tinkari, se pa dela norca iz mene. 
S Tinkaro sva skovale bojni plan ... no, ne ravno bojni ampak tak, da je prisil Astona k delu. Zmanjšala sem količino briketov, ki jo dnevno dobi. Iz 450g priporočene količine dnevno, na le 300g. Moj ljubi Aston je podlegel planu in za brikete naredil vse kar je bilo od njega zahtevano. Cel teden sva pridno vadila osnove. Ne le okoli hiše ampak tudi na sprehodih po različnih mestih. Travnik, ob potki (kjer je veliko vonjev drugih psov), zložena drva, škatla z lesnimi odpadki, druga oseba, ... ta šport zahteva domišlijo in iznajdljivost.
Škatla z lesnimi odpadki
Ko vadiva v garaži, kjer je veliko mest za skrivanje vonja, mu naročim naj počaka zunaj ... seveda je prevelik firbec, da ne bi gledal kaj delam.
Potem pa je prišel trenutek resnice, prvi trening po skovanem načrtu. Morala sva pokazati napredek in sva ga! Čeprav je še vedno malo šnofljal okoli, mi ga je uspelo ustaviti pri tem in spraviti spet na "frekvenco" nageljnovih žbičk. Odrezal se je odlično! Delal je in kaj je najbolj pomembno, všeč mu je bilo! Motiviranost z briketki je pri Astonu mogoča. Moram poudarit, da je Aston eden izmed tistih par odstotkov psov, katere je zelo težko motivirat in to držati ne le 5min ampak vsaj 1 uro.

Končno smo lahko uvedli tudi povelje. Jaz sem si izbrala luškano besedo "šnofi". Ko Astona pokličem bližje sebi, da opraviva seanso šnofkanja, še predem mu dam ukaz kar trzne. Po tem sklepam, da mu je res do dela in upam da se bo njegova volja le še stopnjevala.

Doma sem nabrala par stvari, ki so popolnoma vsakdanje. Z dodatkom eteričnega olja se lahko spremenijo v prave pripomočke.
Veliki jogurtovi lončki, posodice namazov in pokrovčki label ... zakaj pa ne?
Sedaj ko sva se na treningu pokazala in izkazala, nadaljujeva po tem načrtu, da bo izpit šel gladko skozi. Opravljala ga bova malo kasneje kot najini  sošolci, saj bom zaradi šolskih obeznosti zadnje treninge in izpit odsotna. Bova pa imela več časa, da zgradiva trdne temelje za nadaljevanje treningov na II. stopnji tega tečaja.
When you love what you have, you have everything you need.
julij 2014
Povezave do spletnih strani:
Alfakan je zakon!

2 comments:

  1. Anonymous24 May, 2015

    Lepo, me veseli, da sta našla nekaj zase :) Veliko uspeha!!!

    T, A&A

    ReplyDelete