30 April 2014

Planinski pupek | lat. Triturus alpestris | eng. Alpine newt

Razširjenost planinskega pupka po Evropi
Moja včerajšnja najdba na sprehodu je bila prav ta mala sluzasta črna dvoživka. Niti malo se me ni ustrašil (predvidevam, da je bil samček), ko sem blizu rinila svoj fotoaparat, da sem ga "ujela". 
Prvič sem na naših sprehajalnih poteh, ki so res prepredene med seboj, našla tole vrsto dvoživke. Po zgradbi podobno močeradu, vendar so ga izdale drugačne pege živih barv. 

Slika mojega pupka v nadaljevanju...


Najprej nisem niti vedela, da je to planinski pupek. Ko sem prišla domov in po stričku Googlu izbrskala podatke še vedno nisem bila popolnoma prepričana, da je to res pravi pravcati planinski pupek. Kasneje mi je Nika facebooku potrdila sume o moji pupkavi živali in potem je sledilo pisanje na herpetološko društvo. Če še niste vedeli (tako kot tudi jaz ne), je treba najdbe dvoživk in plazilcev javiti na herpetološko društvo. Tukaj je link do njihove spletne strani: http://www.herpetolosko-drustvo.si/ Tam lahko najdete seznam dvoživk in plazilcev, njihove značilnosti ipd. ...predvsem pa je pomemben obrazec, preko katerega društvo zbira podatke o razširjenosti vrst po vsej Sloveniji.
 
Meni je moja pupkasta živalca tako zelo lepa. Krasi ga rdeče oranžen trebuh in grba iz rumenih in črnih peg. Velik je bil približno 5cm, kar pomeni da je še zelo mlad samček. Po branju o njihovih habitatih, mi je sedaj čisto jasno, zakaj sem ga tam našla. V bližini je bajer in potoček, ki nudi zatočišče in mir.
(moj) Planinski pupek, lat. Triturus alpestris ; na repu se vidi regratovo seme, ki je je prijelo na njegovo sluzasto kožo. Po tem se lahko sklepa o njegovi velikosti.
Vrsta je na rdečem seznamu IUCN in po kriterijih ogroženosti spada v LC (least concern) - najmanj ogroženo kategorijo. Čeprav so najmanj ogrožena vrsta, še vedno obstaja tveganje za izumrtje. 

Več o:


The environment is not as 'cheap as chips', it's priceless and we all have a part to play in protecting it. 
~ David Dickinson

No comments:

Post a Comment